Onsdag 16 februari!



Hanna och Jacob i skärgården sommaren 08.

Idag var det planeringsdag på dagis. Jacob följde med mig till jobbet och sedan åkte vi till Q84 och vidare till lekterapin. Jacob vill gärna åkta till lekterapin, han kommer ihåg hur roligt han haft på sjukhuset och jag tror att det är en bra bearbetning för honom att åka dit. All personal är otroligt gulliga, dem tar verkligen hand om oss när vi kommer och jag känner mig väldigt välkommen dit. Idag träffade jag även Hannas läkare Niklas, tårarna började rinna direkt på mig, det kommer fram så mycket minnen. Men det var roligt att träffa honom och prata med honom. Hanna tyckte verkligen om honom! Jag glömmer aldrig när hon sa till Niklas "nu får du lägga in mig på kur igen så att jag blir frisk" och han svarade att han skulle se vad han kunde göra..

Lilla söta rara älskling!!!

Annars är det väl si så där just nu.. Sjukdomarna håller sig borta från vår familj just nu och vi börjar återhämta oss ganska bra.. Men det är tungt ändå, jag har börjat vakna på nätterna av att jag gråter, jag drömmer om Hanna, ser henne framför mig.. Vill bara krama och lukta på denna underbara flicka igen...

Resten av familjen har det också tungt med sin sorg, alla sörjer vi på olika sätt. Tommy och Filip flyr verkligheten i datan, Jacob tittar på sport och åter sport, Louise tittar på TV och är inne på sin data, jag vill helst ligga i sängen när jag är hemma...

Det har snart gått 8 månader. Det är en smärta varje dag!!!

/Pauline


9 februari!

Idag fyller Louise tonåring!! Mormor och morfar kommer på middag och vi tänkte ta övriga släkten senare i februari då vi samtidigt kommer fira Jacob som blir 6 år!

Louise önskan var att vi ska åka till graven så dit kommer vi att bege oss innan middagen! Hon saknar sin lillasyster otroligt mycket!!!!

Annars mår vi relativt bra. Vi har fått svar på Jacobs prover och det visade inget konstigt. Skönt!!! Jag är på jobbet och det går bra, jag får ta det lite lugnt och inte knata på för fort. Om jag gör det börjar jag hosta och blir anfådd.

Lilla skrutt gumman vad jag önskar att du kunde vara här med oss!!!! Älskar dig!!!


Onsdag 2 februari!

Ingen mer har fått maginfluensa än!!!

Tommy är på jobbet och Filip och Louise ska ha friluftsddag idag!

Jag mår lite bättre, det går sakta framåt!!

Tyvärr är Jacob sjuk igen, han har återigen fått feber och mår inget vidare. Jag har varit i kontakt med husläkarna och vi har en tid för honom i eftermiddag! Han är nu inne på sin fjärde vecka med feber till och från... Vi får se om läkaren hittar något...

/Pauline

Tisdag 1 februari!

Jacob har klarat sig hela natten, inga nattliga besök på toaletten. Skönt!!

Däremot har även Louise fått maginfluensa, hon lyckades lackera hela badrummet igår och har sysselsatt Tommy inatt med sina besök på toaletten.

Tommy är hemma idag för att hjälpa till med barnen, jag känner att jag inte riktigt orkar att torka, tvätta, passa upp på någon annan just nu.

Vi får se om någon annan i familjen får denna underbara maginfluensa????

/Pauline

RSS 2.0