Måndag 31 januari!!

Det går framåt!! Fortfarande är jag feberfri, hostan har blivit lite mindre. Idag försökte jag ta en promenad som brukar ta 10 minuter, hör och häpna.. jag klarade den på 40 minuter. Det är inte illa..

Sen var det bara att gå hem och sova för att bli väckt av en argsint telefon som vägrade sluta ringa... Dagis var det.. Jacob är magsjuk, så nu är det bara hoppas att vi inte blir fler som får det här hemma..

Det som jag tycker är jobbigt när jag är sjuk är att tankarna hela tiden upptas av Hanna. Jag gråter floder, det verkar som om sorgen är tyngre nu än när man mår bra.. Jag tänker att jag mår så här dåligt av en liten lunginflammation, men hur farao orkade Hanna vara så glad och go trots cancer i hela kroppen... Hon var en riktig liten kämpe.. Jag orkar inte åka och tända ljus på hennes grav utan det gör andra åt oss..

Fy, vad saknaden är stor, jag vet att jag klarar detta men ibland undrar jag. SAKNADEN är enorm!!!!

/Pauline

Lördag 29 januari!

Nu har jag koll på datumet igen!! Skönt!!

Febern är borta så den nya medicinen verkar fungera, men när ska jag må bättre??? Hur lång tid tar det??
Jag hostar och spottar som bara den, det här är för djävligt.. jag orkar ingenting.

Allt jag försöker äta luktar och smakar skit så jag får tvinga i mig lite bara för att få näring. Tommy var igår hos en kompis och hämtade massor av sörja som tydligen skulle vara bra. En massa vitaminer.. Men fy f...n vad det smakade och det äter folk frivilligt som måltidsersättning!!!!!!

Det är bara att kämpa på, snart borde väl orken komma tillbaka..

/Pauline

Torsdag datum???

Har ingen koll på vilket datum det är???? Det är väl januari fortfarande hoppas jag!!!

Jag mår fortfarande skit!!! Tommy säger att jag ser piggare ut och det är ju alltid roligt att hör eftersom man ser ut som f...n. Jag har fått herpes blåsor på hela överläppen, jag tror att det är det i alla fall, snyggt!!! NÄÄÄÄ!! Fräscht!! NÄÄÄÄ!!!

Igår hade jag samtal med min läkare igen eftersom jag inte blir bättre, hon beslöt att vi ska byta ut medicinen mot en annan som tar lite mer bakterier och den ska jag äta i 10 dagar. Jag hoppas verkligen att jag blir bättre snart för jag orkar ingenting, jag kan somna mitt i en mening nästan och svetten rinner så fort jag gör något (som att resa sig för att gå på toa).

Dags att sova igen!!!

26 januari!

Idag har Tommy åkt till jobbet för att försöka jobba. Han mår mycket bättre, har inte haft feber på några dagar..

Jacob får börja på dagis ett par timmar, det var ett tag sen han var där, så jag hämtar honom vid 13-tiden.

Filip hostar fortfarande och febern går upp och ner. Jag har fortfarande min feber på stadiga 39.5, ibland är det längre mellan febertopparna och det är skönt. Allmäntillståndet är skit, jag orkar ingenting och det bara snurrar i huvudet och svetten lackar och jag inte fryser. Så nog är jag än fräsching alltid.

Jag var hos läkaren igår igen pga min feber, men jag ska fortsätta ta dubbelstyrka av min medicin och vänta ut.....Jag blev helt sjukskriven i 2 veckor.

Louise hostar lite grand men annars mår hon bra!

/Pauline

Felbedömning!

Vi har nu fått svar på influensaprovet. Det var inte svininfluensa!!!

Igår åkte Tommy till läkaren och vidare för lungröntgen, lunginflammation, så han har nu fått antibiotika och mår bättre.

Igår kväll åkte jag ner till jouren, det blev för mycket, 40 graders feber och pyton mådde jag. Det visade sig att jag också har lunginflammation. Så vi får hoppas att febern nu sakta ger med sig, än har jag inte sett några symptom på det!

Idag åkte vi iväg med killarna till läkaren. Jacob börjar bli väldigt medtagen av febern och jag är superorolig! Läkaren tog alla möjliga prover med hittar ingenting, deras CRP är något förhöjt. Men hör och häpna, hon tyckte att dem hade gott för länge med detta så hon skrev ut antibiotika åt dem också och hoppas att det hjälper! Prisa henne!!!!

Louise mår bra fortfarande!!

En dag i sjukstugan hos oss!!

Svininfluensa!!

Jag, Tommy, Filip och Jacob har svininfluensa.. Febern ligger nästan stadigt på 39,5, visst går den ner lite med alvedon men den rusar upp alldeles för för fort. Vi hostar till förbannelse.. Tommy har idag varit hos läkaren med Jacob, det är Jacobs tredje vecka han är sjuk och vi blir lite oroliga..

Innan detta svin tog över vårat hem har det varit ganska ok. Nyår firade vi hos goda vänner i Nässjö och det var väldigt trevligt.

Jag skulle ha börjat jobba 75% i måndags men det får vänta tills influensan gett med sig, vem vet hur lång tid det tar.

Louise är en klippa just nu, vi behövde handla mat igår, istort sett allt var slut. Så jag körde henne till affären och satt kvar och väntade i bilen medans hon gjorde allt inköp. Hon tar även hand om hundarna och lagar mat, nu är det i stort sett bara hon som äter så det behövs inget stor kok precis.

Dags att sova igen, jag gör inget annat tycker jag...

/Pauline

RSS 2.0