28 juni!

Nu är midsommar över och Filip och Louise njuter av värmen.

Filip var med en kompis ute i skärgården över midsommar och resten av oss firade med Tommys bror och familj.

Jacob har mått dåligt ett tag med feber och magont. Vi märker på honom att han inte är riktigt 100. Självklart börjar våra tankar fara hit och dit, det var magont för Hanna när allt elände började.

Igår fick vi iallafall en läkar tid och Tommy och Jacob träffade en super bra läkare som verkligen lyssnade på våran oro. Jacob fick ta en massa prover dem får vi svar på imorgon och sedan ska vi nu utesluta all laktos. Om det inte blir bättre får vi en remiss för röntgen av magen.

Hannas cancerform är inte ärftlig men vi börjar ändå tänka det värsta. Det är precis samma ålder och tidpunkt. Igår var det 3 år sedan vi fick det fruktansvärda beskedet. Jag kommer aldrig att glömma den dagen!!!

Jag har aldrig förut varit en orolig person eller hypokondriker men nu måste jag erkänna att jag efter allt vi har gått igenom är otroligt orolig för våra barn när dem är sjuka eller när Filip är ute och åker moppe. Jag försöker att inte visa all min oro för barnen ibland går det bra ibland mindre bra... Filip brukar säga "chilla morsan det är lugnt" och jag får väl lyssna på honom ibland.

På måndag åker Filip och Louise till min syster Erica i Göteborg och mamma ska passa Jacob då dagis har stängt.

I lördags var vi även upp vid graven och det är fortfarande svårt, vi pysslade om blommarna och pratade lite med ängla Hanna.

Du är så saknad älskling!!!

Trevlig sommar till alla nära och kära

Pauline

1 år!!



Söta älskade Hanna!

Idag är det 1 år sedan du somnade för gott. Jag hoppas och vill tro att du busar och stojar där du är. Här hemma är det tomt utan dig!

Idag var vi uppe vid din grav och gjorde fint. Filip åkte moppe dit (han klarade sitt prov i torsdags) och Jacob satt bakpå.

Det är så fruktansvärt svårt att besöka din gravplats men vi försöker åka dit då och då!!

Vi köpte din älsklingsblomma och planterade den sen satt vi bara där resten av familjen och mindes dig!!!

Jag kan inte förstå att det har gått ett helt år redan, saknaden är så ENORM!!!

Vi älskar dig!!!
Jag minns så väl dina ord du sade när vi berättade för dig att det här inte skulle gå bra och du sade till oss "Gråt inte, snälla" Hanna vi gråter för att vi saknar dig men vi kan även skratta åt alla dina bus och påhitt du gjorde. Vi är glada att vi fick bli föräldrar till dig och att vi fick ha dig hos oss ett par år.. Men saknaden över att inte ha dig hos oss kommer alltid att finnas..

/Mamma

Sommarlov!



Sommarlov..Du fattas hos oss älskade ängel!! Varje dag är en kamp, jag försöker hålla ihop och det går ganska bra men det gör så fruktansvärt ont i hela mig. Jag saknar dig så oerhört mycket, det går inte att beskriva i ord..

Idag har alla barn fått sommarlov och jag kommer så väl ihåg förra skolavslutningen då du var med. Du ville absolut gå på din skolavslutning trots att du var så dålig och hade så ont. Du var så tapper Hanna!!!

Det har snart gått ett år sedan du slöt dina blåa fina ögon för gått och vi tänker på dig tusen gånger varje dag!!!

Jag vet att det är många som saknar dig och tänker på dig!!

Just nu är det ganska jobbigt här hemma saknaden är så enorm. Vi har ännu inte klarat av att ordna en sten med ditt namn på men jag lovar att vi ska göra det snart. Det är en sådan konstig känsla av att behöva beställa en sten med ditt namn på så det går inte att beskriva. Jag vill bara vakna upp ur denna fruktansvärda mardöm!!

Filip kommer att skriva teoriprovet till moppekörkortet på sin födelsedag som är på torsdag och Louise har fullt upp med Mango som är en envis liten hund. Du hade älskat henne! Jacob börjar bli en stor kille han börjar i förskolan till hösten.

Vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på i sommar, vi tar en dag i taget!!

Vi saknar dig älskling!


RSS 2.0