Urnsättning!

Urnsättningen för Hanna hade vi i tisdags. Det var bara vi i familjen som vad med och tog det sista farvälet.

Kyrkan hade gjort så fint med urnan i kapellet och vi satt där inne ett tag och tänkte på våran lilla solstråle.



Tommy bar upp Hanna till graven och jag sänkte ner henne i jorden. Det var en fruktansvärt tung dag som jag önskar att ingen förälder någonsin ska behöva gå igenom.

Det som känns mest hemskt är att vi har bränt upp hennes kropp och att hon nu bara ligger i denna lilla urna. Det är så definitivt.

Nu får vi hoppas att hon har det bra när hon ligger bredvid sin farmor.

Idag har vi haft samtal med Hannas läkare. Jag var väldigt nervös för att åka till Q84, men allt gick jätte bra. Vi berättade om Hannas sista tid och vi fick tillsammans med läkaren många härliga skratt när vi pratade om Hanna.
Han sade också att när han tänker på Hanna så måste han ändå le för hon var väldigt speciell och härlig.

Det är dit vi vill komma.... Vi vill minnas Hanna för den otroligt underbara lilla varelse hon var, vi vill inte gräva ner oss i cancer och bara minnas henne med denna hemska sjukdom.

Pauline

Hemma igen!

Jag, Tommy, Louise och Jacob har varit i Skanör i 6 dagar medans Filip har varit på Sports Camps läger i Norrköping.

Vi har haft underbara dagar tillsammans med familjen Svantemark.

Det har varit sol varje dag och vi har badat varje dag. Visst har vi njutit men saknaden, tomheten och sorgen finns ändå där. Det är så fruktansvärt svårt att förstå att vi inte får våran Hanna tillbaka. Hon hade älskat stranden i Skanör...

Hur går man vidare????

Jag drömmer om Hanna varje natt, vad vi gjort, vad hon sagt och hur hon har varit. Det är väl en bearbetning man går igenom.. Varför händer detta oss???

Jag vet att inte någon kan säga eller förklara varför detta händer just våran familj men jag undrar ändå!!!

Det gör så ont och jag vet inte hur jag ska orka..

Gud vad jag älskar dig Hanna, snälla låt detta bara vara en fruktansvärd mardröm och kom tillbaka till oss, vi saknar dig i massor, ditt skratt, dina påhitt och din envishet..

Mamma

Torsdag 15/7

Nu är det 8 dagar sedan vi begravde våran ängel.

Det känns som vi åker berg och dalbana hela tiden, vi vet aldrig när smärtan och sorgen slår till..

Jag och Tommy har varit på sjukhuset 2 gånger för att försöka stötta en familj som har det fruktansvärt just nu, vi vet inte var vi får kraften ifrån men det var självklart att vi skulle åka in till dem. Vi tänker på er!!

Vi fyller dagarna med bad just nu, vi åker till en insjö där Tommys bror bor. Det är inte så mycket folk som vi känner där och det är skönt. Vi har blivit lite "folkskygga".

Igår kväll hade vi en saknar Hanna stund hela familjen. Vi satt och kramades och grät.. Det är bra att barnen visar sina känslor.

Alla bearbetar sorgen på olika sätt.

Hannas kompis Anna sade till sin mamma: Mamma, jag tycker att Tommy och Pauline ska skaffa ett till barn. Hon ska se ut som Hanna, ha likadant hår och ha samma klädstil. Då kommer dem att må mycket bättre! Eller så kunde Hanna vara som Jesus och komma tillbaka.

Ja, Anna jag önskar också att Hanna kunde vara som Jesus och komma tillbaka till oss, men det blir tyvärr inte så!
Vi får lära oss att leva med denna fruktansvärda smärta!!

Hanna lilla söta ängel vi saknar dig i massor, inget är sig likt här hemma utan dig!!

/Pauline

Begravningen!

Den 7 juli hade vi begravning för vår älskade dotter Hanna!



Det första låten som spelades heter "With me". Filip valde denna låt, han lyssnade på låten den dagen Hanna tog sitt sista andetag.

Min kära syster Rebecka läste en dikt som hon skrivit själv. Jennifer sjöng "Kärleken är" med Jill Johnsson och Filips mentor Magnus spelade gitarr medans några elever från skolan sjöng "Sparvöga" och Summertime.

Vi valde att vi skulle följa Hanna hela vägen till sista vilan så jag, Tommy, Filip och Louise bar ut kistan till bilen. Jacob gick efter med ett blomhjärta.

När vi går ut ur kyrkan med Hanna mellan oss spelades låten "Just idag är jag stark".  Hanna älskade den låten och vi spelade den varje dag i Schweiz när vi var på väg till strålningen.





Efteråt hade vi fika i paviljongen där vi bor.

Hanna ska få sova bredvid sin farmor uppe i Garnsviken! Vi vet inte riktigt än när urnsättningen blir!

Tack till alla som har stöttat oss i denna fruktansvärda sorg. Ni är många som har gjort det och det är vi väldigt tacksamma för.

Saknaden är så fruktansvärt stor!!!!

Tisdag 6/7

Allt känns så tomt! Vi mår inte bra just nu, det kanske ser bra ut när man ser oss men vi är så trasiga invärtes!!!!

Som förälder och syskon ska man inte behöva gå igenom detta, det är så orättvist!!!

Imorgon vet jag inte hur det går, vi får se... Vi tar dagen som den kommer....

Älskade lilla, stora Hanna, vi saknar dig så mycket och vi vill inget annat än att du är här hos oss!!!

Mamma

Söndag 4 juli!

Idag har det varit mer än tungt!

Jacob åkte iväg till Täby för att se på bio med sin moster Rebecka. Jag och Tommy blev själva kvar i huset, eftersom Filip var på fotbollscup och Louise ute i skärgården.

Vi gick upp till Hannas rum, vi har inte varit där sedan hon somnade in....

Det var fruktansvärt jobbigt, vad ska vi göra med alla hennes saker???? Allt i huset påminner om Hanna och det är väl bra i och för sig men det är väldigt jobbigt. Vi kommer aldrig få tillbaka henne!!!!

Att man kan älska ett barn mycket det vet jag men inte så mycket så att det ska göra så här ont.... Hon fattas hos oss!!

Jag och Jacob åkte iväg ikväll på middag till en annan familj från Q84. Tommy orkade inte följa med. Det var så härligt att se deras barn leka med Jacob. Tack Camilla och Odd!! Det var så skönt att få prata med er!

När jag och Jacob kom hem hade Filip och Louise även kommit hem! Det kändes bra att familjen var samlad igen.
Vi märkte direkt att både Filip och Louise var ledsna och det har varit en känslostorm här hemma då vi har gråtit i varandras famnar. Även Jacob har visat känslor fast han sa att han hade ont i sin tå!!!

Det är så otroligt jobbigt och tungt och vi saknar dig i massor Hanna! VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR händer detta oss??

Jacob frågade idag hur många tänder Hanna hade tappat och jag svarade sex stycken, han funderade en stund sen frågade han om hon kommer att tappa mer tänder där hon är idag??? Vad svarar man på det!!

Han frågade även om hon hade vingar så att hon kunde flyga? Jag svarade att jag inte trodde hon hade vingar, utan hon är på en plats där det bara är roligt och att hon har en egen häst som hon rider på!!

Älskade ängel jag saknar dig så!!

/Mamma

Fredag 2 juli!

Idag åkte Filip iväg på fotbollscup till Finnspång och Louise är ute i skärgården med Alva´s familj.

Jacob njuter i fulla drag över att ha mamma och pappa för sig själv.

Idag har det inte hänt mycket alls. Jag och Tommy var hos läkaren och sedan åkte vi och handlade. Det var väldigt jobbigt och jag gick och lade mig när vi kom hem.

Mamma och Bella med barn kom på eftermiddagen och stannade på middag.

Idag är det 2 veckor sedan Hanna lämnade oss, saknaden är så enorm. Det är tystare i huset och vi har ingen liten flicka vi måste "passa" upp.

Jag har frågat mig själv många gånger VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR händer detta oss??? Jag vet att ingen kan svara på det men man funderar ändå!!!

/Pauline

Torsdag 1 juli!

Jag och Tommy började dagen med att ta en springtur!! Det var skitjobbigt men det kändes bra efteråt!!

På eftermiddagen kom Bob`s familj och hälsade på. Bob är en ängel från Q84 som Hanna nu busar med. Det var kändes bra att prata med Camilla och Lars om hur det är att mista sitt älskade barn och hur livet blir efteråt...Vi hoppas att vi träffas igen!!!

Tack för att ni kom, det betyder oerhört mycket för oss.

Idag ringde även Berit som även hon mist sin son i denna djävulska sjukdom. Det var så skönt att prata med dig och vi kommer att ringa igen..

/Pauline och Tommy

RSS 2.0