Urnsättning!

Urnsättningen för Hanna hade vi i tisdags. Det var bara vi i familjen som vad med och tog det sista farvälet.

Kyrkan hade gjort så fint med urnan i kapellet och vi satt där inne ett tag och tänkte på våran lilla solstråle.



Tommy bar upp Hanna till graven och jag sänkte ner henne i jorden. Det var en fruktansvärt tung dag som jag önskar att ingen förälder någonsin ska behöva gå igenom.

Det som känns mest hemskt är att vi har bränt upp hennes kropp och att hon nu bara ligger i denna lilla urna. Det är så definitivt.

Nu får vi hoppas att hon har det bra när hon ligger bredvid sin farmor.

Idag har vi haft samtal med Hannas läkare. Jag var väldigt nervös för att åka till Q84, men allt gick jätte bra. Vi berättade om Hannas sista tid och vi fick tillsammans med läkaren många härliga skratt när vi pratade om Hanna.
Han sade också att när han tänker på Hanna så måste han ändå le för hon var väldigt speciell och härlig.

Det är dit vi vill komma.... Vi vill minnas Hanna för den otroligt underbara lilla varelse hon var, vi vill inte gräva ner oss i cancer och bara minnas henne med denna hemska sjukdom.

Pauline

Kommentarer
Postat av: ella

Tänker på er!

2010-07-29 @ 22:49:02
URL: http://ellakarlsson.blogg.se/
Postat av: Kristina Hellborg

Pauline! Det är så många delar i det ni går igenom som vi andra inte tänker på. Tunga "måsten" och sorgfyllda stunder! Skönt ändå att ni har många minnen att skratta och le åt. Kramar till er alla från Kristina

2010-07-30 @ 09:40:30
Postat av: Marlene Ehrling

Hej, ni skall veta att vi tänker på Er alla i familjen, på det ni går igenom.

Och du Pauline, dig har jag kvar i mitt hjärta sen vi träffades och du var hos oss en sommar. Vi pratar om det ibland. Kram från Marlene med fam.

2010-07-30 @ 10:38:38
Postat av: Minna med familj

Hej!

Hanna var verkligen en fantastisk tjej med ett underbart skratt och ni är en fantastisk familj allihop många kramar från oss till er..

2010-07-30 @ 17:18:31
Postat av: Maria Sundberg

Det är minnena av Hanna ni kommer att bli starka av.I början är det mycket av sjukdomen tyvärr men det kommer gladare minnen.Första tiden såg jag bara mamma som sjuk i mitt minne men efter ett år ca kunde jag glädjas av alla minnen. Man har ett sorgeår då alla högtider mm ska genomgås, utan denna underbara tjej ni har fått uppleva om som ni kommer att bära med i era hjärtan hela livet.jag tänker mycke på er. Simon frågade härom dagen om Hanna nu hade kommit ner bredvid sin farmor. ska berätta för honom att hon nu ligger och kramas med sin farmor om nätterna. jag ringde härom dagen men ingen hemma. jag prövar imorgon igen. Kram till er alla. <3

2010-07-30 @ 20:45:11
Postat av: Anna Forssell

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, bara att jag tänker på er och på Hanna förståss. Jag minns Hanna som den lilla lockhåriga sol hon var. Stor kram från Anna Forssell

2010-07-31 @ 18:59:18
Postat av: Camilla

Ni finns med mest hela tiden... Va orättvist de är!!

Orden finns inte, dom känns så svaga i en sån här situation!!

Stora o varma styrke kramar till er!!! Jag hör av mig i veckan!!!

Camilla o tjejerna, fdg

2010-08-01 @ 00:29:38
Postat av: Nanna

Tänker på er varenda dag.



"Så liten plats en människa tar på jorden. Mindre än ett träd i skogen.

Så stort tomrum hon lämnar efter sig, en hel värld kan inte fylla det."

2010-08-01 @ 10:06:59
Postat av: Fam Stadigs

Hanna satte spår hos alla som fick förmånen att lära känna henne och vi alla har underbara och glada minnen av henne!! En sådan person, oavsett hur många år hon är, lämnar självklart ett otroligt stort tomrum efter sig. Ni är fantastiska människor allihop och ni finns i våra tankar. Styrkekramar från fam Stadigs

2010-08-01 @ 16:17:19
Postat av: Annika

Hej familjen!

Jag har tänkt mkt på er i sommar. När jag åker upp till Mats grav tar jag en sväng förbi Hanna och hennes farmor också.

Det är de glada minnena ni har av er dotter som ni blir starka av. Det sorgliga finns alltid kvar men de glada minnena tar succesivt över hur konstigt det än låter.

2010-08-01 @ 22:16:51
Postat av: Eva Pi

Tänker på er varje dag!

Tack för att ni orkar fortsätta att dela med er av era upplevelser och tankar!

Hannas härliga full-i-sjutton-skratt kommer alltid finnas kvar här som en alldeles egen speciell fågelsång, som gör oss varma och glada ända in i hjärtat! Var rädda om er! Tusen kramar till er!

Eva Pi

2010-08-02 @ 12:21:22
Postat av: Åsa Svensson

Tack för att vi fick vara med att ta farväl av Hanna, begravningen var väldigt vacker och musiken har etsat sig fast i minnet. Minnet är samtidigt fyllt av den livfulla, spralliga och fnittrande Hanna som alltid har ett bus nära till hands. Vi talar dagligen om Hanna och hennes underbara familj. Tänk att ha fått lära känna sådana människor. Kramar från Åsa med familj

2010-08-02 @ 19:39:31
Postat av: Annelie T.

Sänder er massor av kramar!!!!!

2010-08-03 @ 10:58:58
Postat av: Alexandra Frykholm

Tänker på Er i massor! Många kramar Alexandra

2010-08-08 @ 07:39:51
Postat av: catrin

Nu har Hanna fått en ängel till att busa och stoja med. Kram från en ledsen mamma!

2010-08-08 @ 18:00:58
Postat av: Jennie E

Hej pauline! Tänker på dig och din familj jätte mycket!Hoppas att vi kan få till en kväll att ses..Jag hör av mig!Många kramar från Jennie

2010-08-22 @ 02:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0