Tuff dag i måndags!!

Igår var det en av många tuffa dagar. Vi besökte begravningsbyrån och planerade för Hannas begravning. Det känns så overkligt att behöva sitta där och forma en dödsannons för sitt barn.

Jag och Tommy har pratat om vad vi skulle vilja göra för att glädja andra sjuka barn och deras syskon och familjer. Vi har nu startat en glädjefond där familjerna utan olika intyg från läkare, kuratorer och skattedeklarationer kan söka ett litet bidrag för att göra vardagen lite roligare.
Vi har själva sökt sådana bidrag och det betydde mycket för oss. Bland annat fick hela familjen ett WII-spel och vi har åkt skidor i Engelberg när vi var i Schweiz.
Vi kommer att ha en öppen begravning där alla är välkomna, efteråt träffas vi i Paviljongen nära där vi bor för att äta lite tårta, glass och dricka kaffe.

Här nedan ser ni annonsen som kommer att finnas i Södra Roslagen.



Pauline och Tommy

Kommentarer
Postat av: Tamana

Det är hemskt, ingen ska behöva begrava sitt barn. Livet är sjukt, består av både glädje och sorg. Jag tänker mkt på Hanna, eftersom vi har träffats en del på sjukhuset. Men jag tror att en dag kommer vi att återförenas med dom som har lämnat oss, när tiden är kommen. Du och Tommy ska leva och ni ska nu leva för Hanna och era andra barn. Hanna är med er och hennes själ är fri. Många kramar Tamana med familj.

2010-06-23 @ 08:21:46
Postat av: Kristina Hellborg

Hej!

Tack för att ni delar med er av Hannas sista stund och även det som händer nu. Jag läser allt ni skriver och blir så berörd av alla inlägg från era vänner. Underbart initiativ att starta en glädjefond!

Kramar från Kristina Hellborg

2010-06-23 @ 08:22:26
Postat av: Camilla & Joel

Ni är så fantastiska Pauline & Tommy. Att ni orkar engagera er så mycket mitt ier egen sorg.

Glädjande att ni hat startat en fond och jag uppmanar alla ge ett bidrag till den.



Många kramar från oss och en extra kram till Jacob från Theo

2010-06-23 @ 10:51:05
Postat av: Fam Stadigs

Vilket fantastiskt initiativ att starta en glädjefond! Fortsätt att ta hand om varandra och barnen - ni är otroliga människor. Många kramar fr fam Stadigs

2010-06-23 @ 11:01:03
Postat av: Linnea (i lousie klass)

Åh nej! Jag kan inte komma. Vi är ute med båten då, men jag försöker övertala pappa att åka dagen efter.

Plus att det är dagen efter min födelsedag <3



Vad häftigt att det slutade att regna då Lousie tog ett enda litet steg utanför dörren!



Just nu sitter väl Hanna på ett moln, med vingar o allt, och tittar ner på oss. Hon är lycklig nu! Slipper lida och ha ont. Men det som berörde mig mest, var att hon inte var rädd! Utan ville dit <3



Älskar dig Hanna <33



//linnea

2010-06-23 @ 11:15:29
Postat av: Annelie Toomé

Jag fick höra det så sorgliga. Jag är så innerligt ledsen för Er skull. En stor kram till Er alla från Annelie och Evelina med familj.

2010-06-23 @ 11:33:26
Postat av: Anna Forssell

Tänker så mycket på er! Jag har haft förmånen att träffa Hanna mycket när hon och min son Jonathan gick på kyrkans förskoletimmar i prästgården när Hanna och Jonathan var tre år. Det är osannolikt att det som drabbat Hanna och er kan hända. Men Hannas själ lever kvar och i era hjärtan. Stor kram från Anna Forssell.

2010-06-23 @ 20:44:51
Postat av: Maria Sundberg

Otroligt fint av er att starta en glädjefond. Det här visar att ni verkligen har hjärtat på rätt ställe ( men det visst jag ju redan :-) Ni är helt fantastiska. Inte konstigt att Hanna var så underbar tanke på vilka föräldrar hon har :) Kram till er alla. Tänker på er.

2010-06-23 @ 22:19:55
Postat av: Maria Sahlin

Vilket fantastiskt fint initiativ att starta en glädje fond. Ni är verkligen helt otroliga....



/Maria

2010-06-23 @ 22:46:14
Postat av: Nina

Det gör mig så ont att idag hitta denna blogg och läsa igenom den. Våra vägar har mötts på sjukhuset och sist på Kolmården. Då var allt bra, Hanna hade ingen tumör kvar i magen och ni såg så glada ut. Nu förstår jag att det var en kort lycka.



Allra varmaste hälsningar och tankar från oss på Dalarö (nu Hammarby Sjöstad). Tova (neuroblastom), mamma Nina med familj.



Självklart kommer ett bidrag till fonden inom kort!



2010-06-24 @ 10:13:11
Postat av: Nanna

En fantastisk idé med en glädjefond i Hannas minne. Tänk att ni mitt i er stora sorg orkar tänka på att göra livet lite lättare för andra som har det svårt.

Stor kram till er alla! Tänker på er hela tiden!

2010-06-24 @ 15:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0