Torsdag 15/7

Nu är det 8 dagar sedan vi begravde våran ängel.

Det känns som vi åker berg och dalbana hela tiden, vi vet aldrig när smärtan och sorgen slår till..

Jag och Tommy har varit på sjukhuset 2 gånger för att försöka stötta en familj som har det fruktansvärt just nu, vi vet inte var vi får kraften ifrån men det var självklart att vi skulle åka in till dem. Vi tänker på er!!

Vi fyller dagarna med bad just nu, vi åker till en insjö där Tommys bror bor. Det är inte så mycket folk som vi känner där och det är skönt. Vi har blivit lite "folkskygga".

Igår kväll hade vi en saknar Hanna stund hela familjen. Vi satt och kramades och grät.. Det är bra att barnen visar sina känslor.

Alla bearbetar sorgen på olika sätt.

Hannas kompis Anna sade till sin mamma: Mamma, jag tycker att Tommy och Pauline ska skaffa ett till barn. Hon ska se ut som Hanna, ha likadant hår och ha samma klädstil. Då kommer dem att må mycket bättre! Eller så kunde Hanna vara som Jesus och komma tillbaka.

Ja, Anna jag önskar också att Hanna kunde vara som Jesus och komma tillbaka till oss, men det blir tyvärr inte så!
Vi får lära oss att leva med denna fruktansvärda smärta!!

Hanna lilla söta ängel vi saknar dig i massor, inget är sig likt här hemma utan dig!!

/Pauline

Kommentarer
Postat av: Hanne Rodrigo med familj

Fantastiskt att ni i er sorg kan finna kraft att hjälpa en annan familj. Stora varma kramar från oss.

2010-07-15 @ 11:32:44
Postat av: Monika Lenander

Döden är ingenting alls.

Jag har bara fortsatt vidare till nästa rum.

Jag är jag och du är du och vi skall förbli vad vi alltid varit för varandra.

Kalla mig vid mitt vanliga namn, tala till mig sådär som du alltid gjort.

Förställ inte rösten, inga påtvingade miner av högtidlighet och sorg.

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt, skratta som vi alltid gjort.

Le och tänk på mig, önska något - en önskning för min skull.

Låt alltid mitt namn finnas med er där hemma, uttala det som om ingenting hänt, sorglöst utan spår av skuggor.

Livet går vidare med samma innebörd som tidigare.

Det går vidare. Livet är en obruten kedja.

Att jag försvunnit utom synhåll innebär inte att jag försvunnit ur era sinnen.

Jag väntar på er, någonstans väldigt nära, alldeles om hörnet.

Allt är bra.



Styrkekramar till hela familjen

2010-07-15 @ 12:54:52
Postat av: Carolina

Tänker så på er...vet inte vad man kan säga? Jag är så ledsen för eran skull.Tycker ni är otroligt starka att ni orkar stötta andra.Tänker på er mycket! Varma kramar Carolina(Rebeckas kompis)

2010-07-15 @ 14:36:44
Postat av: Sanna med familj

Vi tänker på er och Hanna hela tiden. Vi kan inte förstå men vet ju hur mycket man älskar sina barn. Vi finns här hela tiden och stöttar er när ni behöver. Glöm inte att ni är bäst! Tusen kramar och tankar från Sanna m fam.

2010-07-15 @ 14:42:00
Postat av: Maria Sundberg

Ni är bara så fantastiska <3 Tänker på er. Kramar Maria & killarna

2010-07-15 @ 17:44:18
Postat av: Fam Stadigs

Otroligt att ni orkar stötta andra - ni är fantastiska!! Bamsekramar fr fam Stadigs

2010-07-16 @ 11:09:01
Postat av: Lena

Paulina och Tommy. Ni är ständigt i våra tankar. Ni är en fantastisk familj.Var rädd om er. Kramar från Lena,Emelie och Philip i Gällivare.

2010-07-16 @ 22:29:04
Postat av: Fam Willoch

Vi i Horgen tänker mycket på er, Stora Hannah har försökt göra en teckning att skicka men får inte riktigt till det. Det är svårt att förstå att lilla Hanna inte är här mer. Många kramar från Lena och Hannah till er alla.

2010-07-17 @ 10:31:36
Postat av: Annelie T.

Ni är så fina. Tänk om resten av världens befolkningen var som ni !!! Ta hand om Er! Varmaste kramar till er.

2010-07-20 @ 11:20:31
Postat av: Alexandra Frykholm

Pauline! Har nu semester vilket är skönt, men det går inte en dag utan att jag tänker på dig och din familj och hur ni har det. Att er sommar inte blev riktigt som andra somrar. Jag hoppas att ni rår om varandra väl och att ni hittar en väg att sakta ta er framåt ändå. Tusen stora kramar till dig och din familj. Alexandra

2010-07-23 @ 09:19:38
Postat av: Annika

Att stötta andra kan hjälpa mkt. Alla dagar är upp och ner och ha myskvällar med bara familjen är mer uppskattat numer även hemma hos Dyrkes.

2010-08-01 @ 22:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0