Torsdag kväll 24/7

När Tommy och Jacob hade åkt tog Hanna sig en tupplur. När hon vaknade var det dags att bli slagpåse, eller rivpåse eller vad man ska kalla det. Hon var pissförbannad på mig, vägrade ta sin medicin (det är aldrig några problem när Tommy ger henne den). Efter sitt utbrott somnade hon så gott och lämnade mig med mina tankar för mig själv!!!!
Jag känner mig som en totalt värdelös mamma, jag vet att man inte ska ta detta personligt, men tro mig det gör man  ändå lite grand, funderar på vad jag kan göra för att hon inte ska bli så förbannad på mig. Samtidigt är det väl bra att ilskan kommer ut någon gång!! Men varför alltid mot mig????

På kvällen kom farfar och Gunilla, mormor och Rebecca och hälsade på, vi får röra oss på avdelningen nu så vi tog en fika och pratade ute i lekrummet. Hanna var ej på humör men sade att hon tyckte det var kul att dom kom.

När gänget hade åkt var det dags för medicin igen och ännu ett utbrott. Gap och skrik och väldigt fina ord... En syrra fick komma in och ge medicinen och jag fick gå till kaffeautomaten och dricka en kopp.

Nu sover hon så gott, febern stiger sakta så den ska vi hålla kolla på inatt.

En omtumlad Pauline

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman!

Va inte ledsen nu utan kom ihåg vad vi pratade om igår... (typ att någon förälder får ta smällen o va glad att det funkar med Tommy) Kram Åsa

2008-07-24 @ 23:13:46
Postat av: Helena

Palle,



Du är helt fantastisk och det har jag sagt till dig många gånger...Tommy och du har varandra och ni kompleterar varandra med olika styrkor. Se de som den positiva egenskap ni har....Ni är kämpar.



Kramar till er alla och några extra till Hanna!!



Stor Kram Helena

2008-07-25 @ 10:19:57
Postat av: Maria Sundberg

Hej Pauline och Tommy.

Tycker att ni båda är toppen ! Har alltid beundrat erat tolamod. Blir rörd av det ni skriver.

Vet att ni har det tufft och ni kommer att ha en tuff resa. Hanna har ju alltid haft ett humör och det ska ni vara glada för att hon har , speciellt nu ! Du vet vad jag menar Pauline vi pratade ju om det igår....Ha det gott.. Bamsekram till er alla.

/ Maria

2008-08-04 @ 15:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0