Måndag 21/7

BAKSLAG!!!!!
Hanna blev utskriven igår (söndag) och vi fick en mysig eftermiddag och kväll hemma. Middag hos mormor och mostrar, kanon mysigt. Hanna levde verkligen upp då.

Idag åkte vi in för en antibiotika dos, men fick det dystra beskedet att vi tyvärr inte skulle få åka hem (tur att vi hade packat en väska med sova över grejer i). Hanna har för låga trombosyter (hoppas det stavas så), så det var bara att lägga sig på rum 9 avd Q80 igen. Dom har pumpat i en gul sörja i Hanna (trombosyter), tagit odling på blodet eftersom febern går upp och ner hela tiden.

Jag och Tommy väntade från 13:15 till 18.00 på läkaren, men ingen läkare dök upp så jag åkte hem.

Strax efter jag hade åkt kom läkaren och pratade med Tommy, dom misstänker att Hanna har fått magkatarr pga hon är hård i magen, nästa stund lös imagen, att hon får ont i magen så fort hon äter. Nu har dom gett henne något som liknar Losec för att kolla om dom har rätt och har dom det ska det magonda försvinna. Hoppas dom har rätt.

Hanna är väldigt medtagen, hon har nu på kvällskvisten 40,5 i feber och får inte ta alvedon mer en var 6:e timme.

Jag ber till högre makter att vi ska klara detta, för det är en ........... pärs. Man skrattar och gråter om vartannat. Det känns hemskt att se sin älskade dotter ligga en sjukhus säng totalt medtagen.

Pauline på hemmaplan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns inte ord för vad ni måste ta er igenom. Tusen kramar i natten från Sanna.

2008-07-21 @ 23:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0