Fredag eller Lördag någon gång i slutet av Juli

Hanna har ätit mängder under eftermiddagen och kvällen, kokat och stekt makaroner och köttbullar, massor av mackor, ännu mer kräm och mjölk, en kombination av cortison och hunger samt att hon vet att bästa sättet att slippa detta ställe är att äta, dricka, pissa och skita.

Idag på efter middagen fick vi permis från sjukhuset, en av syrrorna fixade fram 2 taxi resor in till stan, detta skall inte heller kunna ske, sjukresor är transport till och från sjukhuset, vi bestämmde oss för att åka och titta på pride invigningen skulle bara avsluta mitt kaffe (som barncanser fonden bjuder på) upptäckte till min förvåning att Hanna andades snabbare och kortare andetag, snabbt beslut skita i detta och inte göra henne besviken igen, nä kontakt med syrrorna och puls och syresättnings kontroll, hög puls och låg syresättning snabbt få tag på jourläkaren, Hanna mycket besviken och somnade franför tv'n, läkaren konstaterade missljud i lungorna, akut remiss till lungröntgen, 10 minuter senare kommer en syrra in och säger NU, på med skor och ta och bära en sovande Hanna samt försöka väcka henne under transporten och förklara att inget att oroa sig för bara en vanlig röntgen, tillbaka på rummet och medela Pauline detta, skall hon komma in eller inte, det känns som om jag har koll på läget fick lite info från hon som röntgade att hon inte såg något konstigt så Pauline stannade hemma och pustade ut, starx efter kom läkaren med samma besked inget konstigt med lungorna.

nu många timmar senare så har inte värdena ändrats uppåt utan sakta försämras dom, i sovande puls har hon 95 och en syresättning på 88 %, inte bra vad göra?( pulsen bör liga på 65-80, syresättningen 98-100%) jag testar att få Hanna sovandes inta framåtstupa sidoläge nu har hon sovit så i en halvtimme och ny kontroll puls 80, syresättning 93%.

Min teroi Hanna har ätit så mycket och tumören tar fortfarande stor plats i magen/buken så just nu får hon inte i mer luft i lungorna och med nya liggställningen så fick hon i mer luft, vi får se vad som händer i framtiden

Det är svårt att koppla av och somna, mycket tankar som passerar är jag en för "mammig" pappa som bryr sig för mycket så Pauline får det jobbigt med sin roll och relation till Hanna beror det på mig att Pauline får all skit???
Hoppas inte det iallafall för vi lider båda två, jag har fått en känsla av att Pauline tror att jag njuter av detta fenomen men så är det inte.

/
En vakandes Tommy med förhoppningar att få komma hem med Hanna imorgon (dag)


Kommentarer
Postat av: Malle & co

Hej på er tappra själar! Här har vi en oförskämt bra semester medans ni kämpar på med allt vad denna hämska sjudom ställer till med. Jag är en av era stora beundrare! Den styrka och mod ni har och förmågan att i ord beskriva det ni tänker och upplever så kommer ni komma stärkta ur detta helvete! Ni får inte ge upp hoppet och heller inte börja klandra er själva!! Pauline, försök tänka att Hanna får sina utbrott genom kärleken till dig! Relationen mor och dotter är ofta speciell, både i jobbiga och roliga situationer. Det är kanske en klen tröst just nu, det är i alla fall min erfarenhet som dotter och mor till en dotter. Nu ska jag snart åka ut till landet igen, skänker er en x-tra tanke när jag åker förbi Skärgårdstan.

Ps. skickar "huvudsaken" via posten.



Hanna, hoppas att du får ordning på feber och magen snart så du kan komma ut lite och kanske t o m få bada! Skulle du kunna göra mig en tjänst? Krama om dig, mamma, pappa och dina goa syskon från mig, det vore jätte snällt!



Kram från Paulines jobbarkompis Malle





2008-07-26 @ 13:25:06
Postat av: Katarina med familj

Hej på er.

Våra tankar är hos er. Ni är otroliga som kämpar på båda två. Att Hanna får ut sin ilska mest på dig Palle är nog bara för att hon valt ut dig och du är kanske den som hon har lättast att visa sin ilska, oro och glädje för.

Martin undrar om Hanna skulle orka med lite besök?



Många kramar till er alla.

2008-07-27 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0