Fredag 1 Augusti

Det är stora kontraster när man får en tumör i familjen, denna vecka har varit väldigt bra Hanna mår toppen med sitt nya hår.

Jag har varit ute med resten av familjen på sjön i 2 dagar vi träffade Marcus och Lotta samt 2 snälla kusiner, vi rundade Möja i alggeggan helt otroligt vad äcklig denna sörja är, marcus och Lotta hade hittat ett fint ställe där det var algfritt iallafall så det vart mycket bad och sol.

efter detta så åkte jag och bytte av Pauline på 84'an så för en kort tid var hela familjen samlad det märktes då Hanna tycker att Jacob är jobbig jag förstår henne han saknar henne mycket och då blir det lite intensivt det finns ju lite energi i den killen :)

Vi fick till ett möte med 2 läkare igår som förklarade hur den fortsatta behandlingen kommer att bli och i dagsläget är det ingen som vet, magnetröntgen under nästa vecka kommer att visa hur tumören har svarat på 2 stycken kurer med cellgift

det jag märker på Hanna är att hon inte påppekar hennes stora mage längre och att hon inte har det minsta ont, för magen har blivit mindre, innan kunde man känna hur den låg innanför naveln men det är svårare nu.

Vad läkarna vill är att krympa tumören så mycket som möjligt och få den att släppa huvudpulsådern detta kommer man att se på magnetröntgen, om man lyckats med detta så blir det operation om ca 2 veckor, skulle den inte ha krympt tillräckligt så blir det en ny kur och kanske strålning men mer om detta när vi vet mer efter röntgen.


/
Hanna och Tommy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0