Det är så tomt!!

Det så tomt här hemma! Vi vet varken ut eller in, vi skrattar och gråter om vart annat.

Hannas sista timmar var som vi nu i efterhand har förstått lugna.

Hon hann säga till mig och Tommy att vi var "ett par riktiga skitföräldrar". Det sa hon när hon inte fick som hon ville. Och det var Hanna som hon alltid varit, fick hon inte som hon ville blev hon förbannad.

När vi märkte att Hanna blev mer och mer orolig flyttade vi ut till soffan. Där satt hon i Tommys knä och plötsligt så säger hon att "nu ser jag fiskarna", klart och tydligt säger hon detta och efter ett tag kommer nästa mening "nu tar havet slut".

Då flyttar vi över Hanna till mitt knä och vi säger till henne att gå mot ljuset och att farmor väntar på henne. Vi får säga flera gånger att hon ska gå mot ljuset och släppa taget om oss. Det är helt ok för oss att du går sade vi.

Och efter en liten stund så somnade hon.

Läkaren kom efter en timme och tittade på Hanna och sade att det var en fridfull död.. Hon hade inte panik eller ångest. Och det känns så skönt att få höra att hon inte var rädd.

Vi flyttade senare in Hanna i vårat sovrum där vi klädde henne i sina favoritkläder och bäddade om henne med hennes favoritfilt och alla gossedjur. Vi tände ljus i rummet som lyste för henne hela dagen.

Det var många som kom och tog farväl av henne när hon låg där. Hon var så fin!!

Vid 14.00 kom det en kista som jag, Tommy, Filip och Louise lade henne i och bäddade iordning henne där.
När vi skulle bära ut henne till bilen så ösregnade det. Louise tog första steget på trappen och det slutar regna!!!
Louise och Filip går först med kistan mellan sig och jag och Tommy går sist. Det är tunga steg till bilen som ska föra henne till kyrkan. Vi ber en bön för henne och sedan går vi in. Då börjar det spöregna igen...

Efter någon timme dundrar det till i hela huset. Alla fönster skakar, då sade vi till varandra att nu har Hanna landat och talat om för alla på andra sidan. Att nu är jag här, se upp!!!!

Vi älskar henne så mycket, det gör så ont!!

Pauline och Tommy

Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag känner nog ingen som skriver så vackert och med så mycket kärlek som er .

Tack för att ni delar med er av Hannas sista stund i livet, så skönt att höra att hon var lugn och trygg in i det sista.

Tänker på er hela tiden och önskar jag kunde göra någonting för att hjälpa er i er oerhörda sorg.

Många många kramar!

2010-06-20 @ 20:58:55
Postat av: Karin Ågren mamma tillFilips lagkompis

Jag blir så rörd när jag läser hur lugnt, stilla och ändå vackert Hannas sista resa blev.

Hon fick vara trygg hos dem som älskar henne mest.



"Jag fick låna en ängel,

som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.

Du togs bort från mig alldeles för tidigt.

Jag fick låna en ängel för en stund.

Min ängel.

Min ängel."

2010-06-20 @ 21:18:28
Postat av: Familjen Puurunen Svensson

"Nu i ro, somna in, lilla älsklingen min."



Vi sörjer med er.

2010-06-20 @ 21:54:08
Postat av: sophie lenasson & malena svanbäck

ni är så otroligt starka , ser verkligen upp till er..

2010-06-20 @ 21:56:53
Postat av: Alexandra Frykholm

Så skönt att höra ändå att hennes sista tid blev så lugn. Tänker på er varje dag, och Pauline! Du är och förblir värdens coolaste 4 barns mamma.

2010-06-20 @ 21:58:16
Postat av: Niklas

Jag vet inte vad jag ska säga - tankarna fladdrar och far hit och dit, kors och tvärs...



Jag beklagar sorgen.

kram från Niklas på LF

2010-06-20 @ 22:34:48
Postat av: Linda

Vad fint det ändå känns som att det blev när Hanna lämnade er, skönt för er att se henne lugn.

Tänker på er och Hanna mycket.

2010-06-20 @ 22:46:09
Postat av: Catharina

Har tänkt så mycket på er och Hanna. Pauline, du skriver så fint om er sista tid tillsammans att tårarna bara rinner. Mina ord känns inte tillräckliga för vad jag vill skriva. Jag sänder här de största och varmaste kramarna till dig och din familj.

Catharina Bates

2010-06-21 @ 00:22:01
Postat av: maria nordqvist ♥

tårarna bara rinner när jag läser det här. att förlora ett barn, en bror eller en syster, det går inte att jämnföra med något annat i världen. även jag vet att alla någon gång försvinner, men hannas tid rann ut alldeles för fort. ingen av er i familjen förtjänade det här, inte hanna heller. livet är så orättvist.. finner knappt ord för det som hänt. sov gott hanna ♥

2010-06-21 @ 00:41:59
URL: http://babymaria.blogg.se/
Postat av: Mats, Helena & Ebba

Tack, tack fantastiska fina för att ni delar med er av Hannas sista stund!

Underbart fint...tårarna rinner, vi kramas & alla tankar är hos er och fina, söta Hanna bus <3!

Vi älskar er alla!!!

Många långa varma kramar till er från oss <3

2010-06-21 @ 05:04:29
Postat av: Marie

Så fint! Finner inte ord...

Ni är fantastiska som delger oss er sista stund med Hanna!



Många många kramar från fröken Marie

2010-06-21 @ 08:16:47
Postat av: Susanne Lindström

Stora varma kramar. Tack för att jag får vara med. Underbart fint skrivet. Hls Susanne

2010-06-21 @ 09:18:38
Postat av: Annas mamma

Tack fina ni för att ni delar med er av Hanna.

Tänker på henne konstant. Igår sa Anna att hon låtsas att Hanna är på Gröna Lund med Filip och har det roligt och att hon kommer hem snart.

Alla vi bearbetar på olika sätt...

Stor kram //Linda

2010-06-21 @ 10:20:05
Postat av: Fam Stadigs

Ni underbara fina familj! Så skönt att Hannas sista tid blev så lugn och fin. Tankarna går oavbrutet till er och Hanna bus. Massor m kramar fr Lena m familj



"En ängel flög förbi

Mot himmelen så fri

Men hon lämnade sitt leende,

på vår jord

Som en sol som värmer oss

Som ett himmelskt stjärnebloss

Så vi kan betrakta livets skeende,

med en tro

Kärleken är"

2010-06-21 @ 12:14:01
Postat av: Fam Wrenkler

Vackert och så sorgligt...Vi hörde också när Hanna "landade" och tänkte på er. Adam sa i går "Det kommer inga tårar mamma, men jag är så ledsen i hjärtat".

Kramar från oss

2010-06-21 @ 12:41:20
Postat av: Susanne Lindström

Stora kramar, ni är helt fantastiska. Tack för allt fint ni skriver, jag finner inga ord. Alla tankar går till er.

Hls. Susanne

2010-06-21 @ 12:59:39
Postat av: Minna med familj

Hej hej kära ni!

Tack för kaffet och en skön pratstund igår...

Ja det är verkligen något som fattas hos er. Många styrketankar till er underbara familj. Kära lilla Hanna bus vi tänker på dig och alla härliga stunnder vi har haft med dig. Vi saknar dig så oerhört mycket

2010-06-21 @ 13:26:45
Postat av: c

Väldigt fint skrivit blir så rörd av att höra att Hanna & ni fick ett så lugnt slut tillsammans. Många Kramar Camilla

2010-06-21 @ 13:42:17
URL: http://technologyforthesoul.blogspot.com/
Postat av: Camilla & Joel

Vi tänker på er hela tiden och barnen pratar mycket om Hanna. De tror att hon har blivit en blomma eller en fjäril.

Vi hörde också åskan och sa att nu är nog Hanna framme.



Ta väl hand om er i familjen.



Många kramar fam. Englund

2010-06-21 @ 13:42:32
Postat av: Caroline

Jag tänker på er och allt ni gått igenom med lilla Hanna. Hon kunde inte haft bättre föräldrar än er. Det var skönt att höra att hon somnade in stillsamt hemma med er alla och att hon slapp sjukhuset. Många kramar,

Caroline

2010-06-21 @ 14:58:46
Postat av: Tina och Yvonne

Tack fina familj för att ni delar med er av Hannas sista stund i livet. Vi vet att Hanna fick den bästa familj man kan tänka sig. Trots att hon bara blev sju år fick hon säkert kärlek som skulle räckt ett helt liv.

Många kramar.

2010-06-21 @ 23:57:01
URL: http://hannalindstroem.webblogg.se/
Postat av: Familjen Östanbäck

Vi beklagar sorgen! Vi har gråtit floder sedan vi hörde att Hannas kamp nu är över. Det går inte att föreställa sig det Ni går igenom!

Det måste varit skönt för Hanna att känna att Er kärlek till henne var så stor att Ni gav henne möjligheten att släppa taget. Det måste vara det svåraste och mest osjälviska man kan göra för sitt älskade barn! Otroligt vilken resa Ni har varit med om! Jag är övertygad om att Ni har många ljusa minnen från den tid Ni fick tillsammans med Hanna och jag hoppas att Ni kan plocka fram dem när det känns som mest hopplöst!

Många kramar till Er alla

Kristina Gabriella Carolina Christian

2010-06-21 @ 23:58:46
Postat av: Jessica

Jag beklagar... Hanna Är den finaste ängeln!!!!!

2010-06-22 @ 19:59:12
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Annelie Toomé

Åh Pauline, så hjärtskärande men så vackert du beskriver Hannas sista stund. Tack för att du delar med dig och berättar! Det är så sorgligt och ej ok att ett barn, att Hanna skulle få så kort tid hos er men hon finns kvar. Hon är med er varje dag, hon har det bra nu .... Jag är samtidigt så glad att ni var hemma när slutet infann sig, det är bäst där. Hennes sista tid låter så fridfull, så tryggt. Ni är två så underbara och kloka föräldrar, ta hand om ER!

2010-06-23 @ 11:47:56
Postat av: hanna

Vila i frid lilla Hanna.

Jag tycker det är mycket bra att du fortsätter att skriva, men jag hoppas att du inte känner dig pressad.

Stor kram

2010-06-23 @ 22:05:53
Postat av: Jacqline

Efter att ha läst denna text så kan jag inte hjälpa att fälla en tår. Jag kan inte föreställa mig hur det känns för er. Kram på er!

Vila i frid Hanna.

2010-07-07 @ 12:15:40
URL: http://jacqlinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0