11-11-11 Älskade ängel!



Hanna här kommer en enormt stor puss till dig från mamma och pappa! Vi skulle vilja ge den till dig här men vi får skicka den upp till dig!!

Kommer du ihåg när du i januari 2010 var så dålig och vi låg på Q84. Jag försökte muntra upp dig med alla medel och det du då tyckte var roligast var när jag dansade framför sjukhussängen till "Älskade ängel". Den dansen som Bert i filmerna gjorde. Du skrattade så gott åt mig och det var bara för mig att showa på..

Igår fikade jag med Bus Jessica. Du vet favvo syrran från sjukhuset. Vi pratade och skrattade åt dig. Hennes första minne av dig var när du skulle få din första behandling och den ville du verkligen inte ha. Du satt på golvet mitt emellan 2 sängar och sjuksyrrorna fick krypa på golvet för att få fram dig. Jessica berättade även att när dem visade en docka som hade en port a cat för dig ville du bara se dockans rumpa och hur du skrattade åt den rumpan. Du sade alltid det som alla andra ville säga men inte vågade.

Jag och Jessica pratade även om andra saker som hände på sjukhuset. Bland annat när du och underbara Gustav skrattade så mycket att han kissade på sina skor. Dem fick slängas eftersom han hade cytostatika i sig..

Jag tycker ändå att vi försökte ha väldigt roligt på sjukhuset och tiden du var sjuk. Jag tror att det beror på att du var du och en sådan underbar liten flicka. Gud vad jag älskar dig!!

9 år skulle du ha blivit idag! Vi har ditt ljus tänt här hemma och vi kommer besöka graven och göra fint där.

Idag mötte jag dina kompisar Anna och Lisa. Skulle du ha varit lika lång som dem? Hur hade du sett ut nu? Det får jag aldrig veta men bilderna av dig finns alltid i mitt hjärta och jag kommer aldrig glömma dig.

Älskar dig

Mamma

K

1 november



Hanna, nu har vi äntligen orkat ordna med stenen till din viloplats! Det har tagit tid men vi har inte haft ork att ens tänka på att sätta ditt namn på en sten. Nu står det iallafall där hur overkligt det än är....

Jag har äntligen fått kontakt med en av dina favorit sjuksystrar. Kommer du ihåg Jessica som Jacob skulle köpa ett hus till när vi åkte till Tyskland/Schweiz. Vi ska träffas nästa vecka och det ska bli underbart att träffa henne igen. Sist vi träffades fanns du bland oss och du var skitförbannad på henne för du ville inte bli stucken i port a caten. Fast du var så sjuk hade du ändå en vilja av stål..

Vårt nästa mål är att ordna till Glädjefonden vi har i ditt namn. Det är lite skattefrågor bara sen är allt klart. Jag har redan bestämt mig för vilket barn som ska få den första glädjen...

Jag tänker på dig varje dag ska du veta, inte bara en gång utan flera gånger, tusen gånger. Framför mitt skrivbord på jobbet har jag en bild av dig när du var målad med hjärtan i ansiktet. Älskade ängel!!

Dina syskon mår bra, just nu är det höstlov. Jacob har varit hos moster Erica och dina kusiner i Göterborg. Han åkte dit med mormor. Han spelade på ditt Nintendo DS hela vägen på tåget.

Snart är det din födelsedag 11/11-11. Vi får se vad vi gör den dagen..

Älskar dig Hanna, självklart älskar jag våra andra barn också med dem kan jag säga det till. Du fattas mig!!!!!!!

MAMMA

RSS 2.0